Wat is eventmarketing?

Roeli Borrenbergs

Roeli Borrenbergs

Geplaatst op

2 minuten lezen

Misschien ben je er nog niet achter, maar marketing speelt een hele grote rol in iedere organisatie. Je zult vast denken: ‘wéér zo’n marketingterm’. Maar eventmarketing kan heel veel doen voor jouw bedrijf. Lees snel verder en kom erachter wat het is en waarom je het moeten inzetten.

Wat betekent eventmarketing?

Om het nog wat makkelijker te maken heeft het woord eventmarketing twee onderdelen. 

1. Je zet een evenement in als marketingmiddel. Je hebt een doel, bijvoorbeeld het verkopen van je product. In plaats van dat je verschillende advertenties plaatst op social gebruik je een event om dit doel te bereiken.

2. Je zet een marketingstrategie op om jouw evenement te promoten. Je gebruikt dus andere middelen om ervoor te zorgen dat het publiek naar je event komt.
Bij de Open Bedrijven Dag passen we beide onderdelen toe. Als eerst heb jij als deelnemer een doel en dat is waarom jij deelneemt.  Dat kan het werven van nieuwe werknemers zijn, maar ook branding voor je bedrijf is een doel. Als tweede zetten wij als organisatie een marketingstrategie op om het evenement te promoten. Daarnaast reiken we jou nog allerlei dingen aan om die strategie nóg sterker te maken.
 

Waarom eventmarketing?

Het inzetten van eventmarketing kan veel doen voor jouw bedrijf. Hieronder zetten we het even voor je op een rijtje.

Het event inzetten als marketingtool:

De promotie om bezoekers naar je evenement te trekken:

Hoe werkt eventmarketing bij de Open Bedrijven Dag?

De Open Bedrijven Dag is jouw evenement dat je inzet als marketingtool. Er is geen enkele advertentie die jouw bedrijf zo verkoopt als de real deal: een kijkje in je bedrijfspand. Dit onderdeel van eventmarketing kun je dus al afvinken. Check!

Dan komt deel twee van eventmarketing, het toepassen om bezoekers te trekken. Binnen jouw pakket zitten allerlei onderdelen die hier al aan bijdragen. Daarnaast zorgen wij als organisatie natuurlijk dat de Open Bedrijven Dag groots te zien is in de regio, maar jij kunt zelf ook aan de slag om de eventmarketing nóg sterker te maken. Zorg dat je alle tools die je worden aangereikt ook daadwerkelijk inzet, maak kenbaar dat je meedoet aan de Open Bedrijven Dag.

Toepassen die handel!

Hopelijk zie je nu in waarom je juist een evenement kunt inzetten voor een doel. Daarnaast gebruik je eventmarketing dus om dat evenement ook daadwerkelijk een succes te maken. Bijvoorbeeld jouw Open Bedrijven Dag. Wanneer je al deelneemt, is het alleen nog maar een kwestie van toepassen. Hoe je dat doet, lees je in onze blog: Hoe pas ik eventmarketing toe?

LEES VERDER


Roeli Borrenbergs

Geschreven door

Roeli Borrenbergs

Eventmanager