Waarom meedoen aan de Open Bedrijven Dag

Ken jij de Open Bedrijven Dag al? Zo niet, wees dan welkom bij deze supersnelle spoedcursus. Op 9 april 2022 openen allerlei bedrijven uit de regio’s Eindhoven, Tilburg en de Kempen hun deuren. Waarom jij ook mee moet doen? Dat vind je in deze blog!

1. Jouw eigen fans, oftewel: ambassadeurs

Wat de beste reclame is voor je bedrijf? Echte marketeers zullen het je gelijk vertellen: mond-tot-mond reclame. Toch is dat ook de moeilijkste reclame om te krijgen, want je hebt er zelf maar weinig invloed op. Er zijn wel allerlei manieren om dit een duwtje in de juiste richting te geven. Want, voor dit soort reclame heb je ambassadeurs nodig. En ambassadeurs creëer je door jouw bedrijf écht te laten zien. Dat doe je met een kijkje achter de schermen en dat kijkje achter de schermen geef jij prijs tijdens de Open Bedrijven Dag!

2. Een krappe arbeidsmarkt, is dat niet reden genoeg?

We leven op dit moment in een krappe arbeidsmarkt. De banen liggen voor het oprapen, maar als het gaat om sollicitanten is dat een compleet ander verhaal. Maar hoe kun jij (latent) werkzoekende beter overtuigen om bij jou te komen werken dan door daadwerkelijk te laten zien hoe leuk het wel niet is bij jou? Dat zegt natuurlijk veel meer dan een leuk opgemaakte vacature.

3. Jouw Employer Branding bepaalt

Zet jouw bedrijf op de kaart als het gaat om Employer Branding. Met behulp van de Open Bedrijven Dag werk jij aan de aantrekkingskracht van jouw werkgeversmerk. Het klinkt allemaal heel ‘fancy pancy’, maar eigenlijk is het erg simpel: sollicitanten en klanten kiezen niet alleen voor de functie of voor het product, maar ook voor het bedrijf.

Benieuwd wat Employer Branding precies inhoudt? Check het interview met Marion van Loon van De Merkgevers.

"Als het gaat om employer branding, is er geen betere methode dan je bedrijf open te stellen. Ook met het oog op de toekomst." - Anton Lemmens

4. Extra ambassadeurs: familie en vrienden van werknemers

Nog meer ambassadeurs creëer je wanneer familie en vrienden van jouw werknemers eens langs kunnen komen op hun werkplek. Het enthousiasme van jouw werknemer is één ding, maar hun geliefde enthousiasmeren kost je net wat meer moeite. Zo kom je dus wéér uit bij de Open Bedrijven Dag. Voeg beeld en gevoel toe aan de verhalen die geliefde al kennen. Zo loop je straks over van de ambassadeurs. Do we need to say more?

5. De nieuwe generatie is goud waard

Studenten worden op een gegeven moment werknemers. De enige vraag is, wie wordt hun werkgever? Jouw bedrijf kan op die vraag het antwoord zijn. Maar hoe zorg je er nu voor dat deze studenten na hun opleiding ook daadwerkelijk voor jouw bedrijf kiezen? Daar komt natuurlijk de Open Bedrijven Dag weer om de hoek kijken. Overtuig toekomstige werknemers dat jouw bedrijf dé plek is om hun carrière te starten.

Overtuigd? Meld je snel hier aan!